Opony to jeden z najważniejszych elementów wyposażenia auta. Od w nich w dużej mierze zależy nasze bezpieczeństwo na drodze. Wiele kierowców często lekceważy ogumienie, a kiedy już muszą kupić opony, wybierając używane opony. Oryginalne opony często są dość drogie, a te z niższej półki nie są za wszystkich satysfakcjonujące, dlatego ludzie decydują się kupować opony z rynku wtórnego.
Na no zwrócić uwagę
Jednak decydują się na takie rozwiązanie, trzeba przywiązać szczególną uwagę do stanu technicznego kół. Może się okazać, że opony wystawione na portalu aukcyjnym pochodzą z auta powypadkowego. Na pierwszy rzut oka nie można wykrywać tego, jednak w środku koło mogły wystąpić uszkodzenia. W najmniej oczekiwanym momencie opony mogą eksplodować. Ważny jest wiek opon oraz stan bieżnika. Decydując się na zakup nowych opon w niskiej cenie często mamy gorszy produkt niż markowe używane opony Kraków. Nie znamy jednak historii takich opon, w jaki sposób były eksploatowane przez poprzedniego właściciela, czy zostały odpowiednio wywożone, używane z optymalnym ciśnieniem.
Nie zawsze mamy pewność, że wszystkie cztery opony w komplety są w dobrym stanie. Kupując opony w rynku wtórnego najlepiej wybierać 3-4 komplety kół. Najlepszym wyborem byłby kupić takie opony ze sprawdzonego źródła, jednak nie zawsze jest taka możliwość. W serwisach ogłoszeniowych komplet używanych opon można znaleźć za kilkaset złotych. Jednak nie należy kupować „kota w worku”, przed dokonaniem zakupu, należy sprawdzić ich stan wizualny. Na oponach nie powinno znajdować się żadnych wybrzuszeń. Zużycie bieżnika powinno być równomierne na całej długości. Ważne jest również, aby opona nie była łatana od wewnętrznej strony.
Kupując opony z rynku wtórnego, można oszczędzić kilkaset złotych, jednak ponosimy spore ryzyko. Nie mamy pewności, czy opony były właściwe użytkowane, oraz należycie przechowywane. Może się okazać, że poprzedni właściciel ukrył przed nami poważną wadę. Widząc na oponie nawet drobne ubytki ogumienia, nie należy decydować się na zakup takiego egzemplarzu ogumienia.